Pääsküla Pärnu maantee rekonstrueerimine
Pärnu maantee rekonstrueerimise projekt Pääskülas lõigul Kadaka pst. - Laane tn.

T ö ö d e   e d e n e m i n e
2008. aasta juuli keskpaigast kuni novembrini


15. juuli 2008.

Tellija, ehitaja, projekteerija ja ehitusjärelvalve ühine komisjon märgib enne tööde alustamist mahavõtavateks ligi 40 puud, mille mahavõtmist avalikustatud projekt ette ei näinud.

Kohalikud elanikud, Nõmme Heakorra Selts ja Nõmme Tee Selts protesteerivad sellise mõttetu raie vastu. Ühtlasi protesteeritakse ringtee vastu Suvila ristmikul, mille rajamine on mitme miljööväärtuslikkust andva kõrge vanusega männi mahavõtmise (mille ainsaks põhjenduseks Tallinna Linnavalitsuse poolt (hr. Songissep jt.) on väide liikluse rahustamise vajadusest ükskõik millise hinnaga).
Nõmme Linnaosa vanem nõustub siiski taotlema raieloa peatamist.
Raieloa peatamine saadaksegi, kuid ikkagi võtakse ilma igasuguse vajaduseta "eksikombel" maha bussipeatuse juures asunud toredad 15-meetrised männid (foto).


22. juuli 2008
Kommunikatsioonide paigaldamine on alanud. Toimub ka vana asfaltkatte eemaldamine.
Fotod.

Ringtee vajalikkuse osas Linnavalitsus ei tagane, kuigi nõustub "mõningaid ringtee mõõtmeid muutma". Tegelikkuses seda praktiliselt ei toimu muus osas kui bussipeatuse tasku lühendamises, et säilitada raamatukogu vastas asuvad kolm mändi (foto).


6. august 2008.
Toimub Pärnu maantee rekonstrueerimise projekti arutelu Nõmme Linnaosavalitsuses.


6. september 2008.


  P906o980.jpg
6. septembri seisuga on töö kohati järjega jõudnud äärekivide paigaldamiseni (foto).

  P906o985.jpg
Ringteed ehitatakse samuti täie hooga, kuigi Laagri poolt vaadates (foto) tundub tee nagu esialgu üsna sirge olema.

  P906o990.jpg
Tulevase ringtee asukohta markeerivad esialgu vaid liivahunnikud.


14. oktoober 2008
Alusasfalt sõidutee osas on põhiliselt paigaldatud.


  Px142564.jpg
Säilinud on 3 mändi raamatukogu vastas.


  Px142569.jpg
Säilinud on ka 2 eakat mändi jaama juurde viiva Suvila tänava lõigu ääres.


  Px142577.jpg
Nüüd hakkab selgesti paistam, kui kitsas ikka oli see "kitsaskoht", kuhu "ei mahtunud" jääma need suured männid, mis "kogemata" võti maha augusti alguses.


  Px14z578.jpg
"Kitsaskoht", kuhu "ei mahtunud" kasvama jääma suured männid, mis võti maha augusti alguses.


  Px142571.jpg
Suvila ristmiku ring vaatega Kivimäe poole.


  Px142572.jpg
Kuna ringtee mõõtmeid ei vähendatud (kuigi seda lubati teha), siis laiutabki ta parki sisse üsna sügavale.
P.S. Väide, et ringtee mõõtmete edasine vähendamine on võimatu, ei pea paika.
Praegu on siseringi läbimõõt 9 m. Selle vähendamisel 5 m peale oleks alles jäänud suur tükk pargist ja kõik seal kasvanud puud. Selle juures oleks otsesuunas liikuvad autod ja bussid saanud ringteed ületada palju sirgjoonelisemalt, kui praeguse lahenduse korral, ja seetõttu palju vähema ohtliku kõverjoonelise manööverdamise vajadusega.
Muidugi poleks selline ringtee enam olnud nii suur takistus tõelistele kihutajatele, aga ega seda ole ka praegune, mis on pigem needus nendele, kes seda tihti või isegi palju kordi iga päev peavad ületama (nagu bussijuhid).



21. oktoober 2008
Alusasfalt sõidutee osas on paigaldatud. Ringtee kivisillutisega osa samuti.
Kohalik liiklus üle ringtee juba toimub. Sõdab ka buss nr.27.


  Px212846.jpg
Töö ringteel käib veel hilisel ajal.
Vaade kaupluse eest.


  Px212856.jpg
Vaade ringteele pargi servast (maantee raudteepoolsest servast).


  Px212854.jpg
Vaade ringteele maantee keskelt ohutussaarekeselt.


1. november 2008
Maantee lubati avada autoliiklusele, aga ilmselt läheb veel mõni päev aega.


01.08.2008 red. Last revised: 21.11.2008.