Pärnu maantee ja Suvila tänava ringi ääres säilitatakse põlismännid

Pärnu maantee rekonstrueerimistööde projektis muudeti Suvila tänava ja Pärnu maantee ringristmiku plaanilahendust, mille tulemusena säilitatakse kavandatud üheteistkümnest mahavõetavast puust viis.


Kommentaar:
Arvud ei klapi. Maha võtta kavandati algselt 27 puud. Nendest oleks Pääskülas (kuni Lauliku tänava ristmikuni) 8 puud maha võetud otseselt seoses ringtee ehitamisega, 3 puud seoses bussipeatuse asukoha muutmisega, ja ülejäänud 16 puud täpselt määritlemata asjaoludel (praktiliselt ilma põhjuseta).
Praeguseks on Pääskülas juba maha võetud 12 või enamgi puud.
Ringtee pärast on praeguseks maha võetud 6 puud. 2 esinduslikku mändi õnnestus kirve alt päästa.
Ülejäänud puude mahavõtmise põhjendused ei kannata kriitikat (soov kasutada kõnniteede (lumest) puhastamiseks suurt traktorit, töömeestele tööotsa kätteandmise vajadus (3 mändi vanas bussipeatuses), jms.).

Nõmme linnaosa vanema Rainer Vakra sõnul muudeti puude säilitamise nimel ringristmiku plaanilahenduses ringi diameetrit, trasside paiknemist ning lühendati bussitaskut. "Paraku polnud kõiki puid võimalik alles jätta, kuid rõõmu teeb see, et Pääsküla poe ees kasvavad põlised männid säilivad," lisas ta.


Kommentaar:
Loodetavasti on see rõõm ikka tõeline. On ju hr. Vakra erialase kõrghariduse poolest ikkagi keskkonnakorralduse spetsialist.
Väide, et kõiki puid polnud võimalik alles jätta vajab täpsustamist - neid ei olnud võimalik alles jätta ilma, et ebaõnnestunud projekti poleks tulnud parasjagu ümber teha.
Lisaks ei suutnud ta seda saavutada, sest ümbertegemise vastu oli projekti tellijaks olev Tallinna Linnavalitsuse ehituse ja järelvalve osakond (juhataja hr. Orav), kes tellis ringteega lahenduse Tallinna liiklusekorraldajate (hr. Songissepp ja tema kaastöötajad) survel.

Ringristmiku rajamist Pärnu maantee ja Suvila tänava ristmikule toetavad ka ümbruskonna kinnistute elanikud, kelle sõnul muudaks see liikluse praegusega võrreldes oluliselt sujuvamaks ja ohutumaks.
Pärast rekonstrueerimistööde lõppu istutatakse Pärnu maantee Rohula ringi ja Laane tänava vahelisele lõigule 35 puud ja 9000 põõsastaime.


Kommentaar:
Ringristmiku rajamist Pärnu maantee ja Suvila tänava ristmikule ei toeta mitte kõik, vaid siiski ainult osa ümbruskonna kinnistute elanikest (omanikest). Ja need on pigem siiski hr. Songissepa sõnad, et ringliiklus muudaks liikluse praegusega võrreldes oluliselt sujuvamaks ja ohutumaks, mida osa elanikest kordab kajana (sest tegemist ei ole selle ala asjatundjatega, vähemalt ei ole keegi neist ennast selliselt esitlenud).
Seltside poolel on aga erialaspetsialiste ja arhitekte, kes on ühtlasi ka kohalikud elanikud (ja pole kaugeltki mitte kõik Seltside liikmed).
Ringteed selle projekteeritud kujul peetakse antud koha jaoks sobimatuks mitte ainult sellepärast, et see on halb lahendus liikluse jaoks, vaid ka sellepärast, et ta on antud koha jaoks sobimatu arhitektuurilises mõttes (paluks vaadata jooniseid Ringpln2.gif, Ring6_05.gif, Ring4-~~~.gif).
Ringtee ei ole mingi imevahend, mis kurikaelu taltsutab ja liikluses korra majja loob. Ta on oluline takistus liiklusele, nii autode, jalgrataste kui jalakäijate jaoks. Näiteks, Kadaka puiestee ringil labimõõduga 40 m, langeb autode liikumise kiirus ligikaudu poolele tavalisest, mistõttu autod hakkavad ringile ja ringi ette kogunema, nagu iga liikumiskiirust vähendava takistuse ette. Kui sellel mõõtmete poolest suhteliselt suurel ringteel on 4 autot, on nende vaheline distants napilt paarkümmend meetrit.
Mis hakkab aga toimuma ringteel, mille läbimõõduks on planeeritud 14 m ?
Ja nüüd peaks olema läbimõõtu veelgi vähendatud.

P.S.
Paarimeetriste pisipuude ja põõsaste mainimine miljööväärtusliku kõrghaljastuse aseainena ei ole siinkohal üldse asjakohane. Isegi laps saab aru milline vahe on 15 m kõrguse suursuguse männi ja mõnemeetrise männijütsi vahel, ja kui kaua kestab selle kasvamine arvestatavaks puuks. Samuti on selge, et ellujäämise väikest tõenäosust arvestades tulebki istutada uusi puid tublisti rohkem, kui oli vanu, mis said maha võetud, ja keda nad peavad kauges tulevikus hakkama asendama.

Refereeritud informatsiooni originaali URL: http://www.tallinn.ee/uudised?id=22543.